Az tény, hogy mocsok drága, de neked tetszik-e?

Amit most hoztam egy igazi különlegesség az AP-től. Ez egy globálisan 250 darabra limitált Audemars Piguet Royal Oak Concept Tourbillon, ami a 26656TI.GG.D019VE.01 cikkszámra hallgat, és ez annyit tesz, hogy ez a Royal Oakok családjának az a furcsa tokformájú kiadása, amibe mindig is a cég legextrémebb kiadásai szoktak kerülni, ahogyan azt már korábban számtalan esetben láthattuk.

Ennek a teljes neve Audemars Piguet x KAWS Royal Oak Concept Tourbillon Companion, és hogy ez pontosan mit is takar, azt mindjárt felfedem.

De, ahogy látszik, most a szokásos extrémitásnál is messzebbre merészkedtek, és igyekeztek igazán meghökkentőt alkotni. Így az ismerős forma átszabása, már a csavaroknál elkezdődött, nagyon mások, mint lenni szoktak, és akkor még nem beszéltünk a számlapról, már ha ezt lehet annak nevezni ezt a kis distrupting art hangulatú figurát. Aminek a tervezője KAWS, aki egy jól ismert kortárs művész, és az ő ikonikus figurája.

Az időleolvashatóság az extrém órákon nem szokott kérdéses lenni, mert sokszor egyáltalán nem szempont, viszont üdítő, hogy itt egyrészt a szokásostól eltérő alternatív, felfüggesztést és mozgást végző nyilakkal és belsőgyűrű összjátékának eredménye képpen történik, amelyek a gyártó specifikáció szerint szintén titánból vannak.

A tok mindenképpen figyelemmágnes, a futurisztikus tokmegjelenése miatt, ami egyébként 43mm, ami elsőre nem hangzik annyira soknak, de szerintem a konkáv formavilág, és a hozzá tartozó 17mm-es vastagság miatt, biztosan, sokkal maránsabb a csukló jelenléte, mint amire elsőre gondolnánk a pusztán az átmérője alapján.

Benne mélyen egy 72 óra járástartalékos nyíltszives, kézihúzós, tourbillon dobog, ami konkrétan a kis figura sziveként van feltüntetve, ami egy nagyon ötletes és kifejező megoldás. Főleg, hogy itt a fedőkőnek a szine igencsak megtöri a számlap szürke árnyalatait. Gondolhatnánk adottságnak, mert hogy a mesterséges rubinok színe általában ilyen, de ez a legkisebb gond, számtalan más modellben is láttunk már eltérő színű rubinokat. A szerkezet a nyíltszives mivolta ellenére látványosabb hátulról, bár túl sok részletet így sem mutat magából.

Az összhatás miatt, vannak bennem kérdések, hogy egy ilyen fura formájú és vastagságú óratest nem lesz-e ormótlanul nehéz, de erről a titán gondoskodik, így pedig színben hozzá jól passzol a textil mintázatos szíj.

És, a kérdés így a legvégére, hogy vajon megér-e ez a fajta óraba ültetett kortárs képzőművészeti alkotás, olyan 90 millió forintnak megfelelő összeget? Láttunk mostanában sokkal extrémebb, kevésbé tartós, vagy egyáltalán nem mobilis dolgokért ennél nagyobb összeget is kiadni embereket. Én biztos vagyok benne, hogy KAWS miniatűr társai gazdára fognak találni.

Kapcsolódó