A csillagoseget idéző számlap visszatér Velencébe!

A technika 1644-ben született, eredetileg az üvegfúvók találták fel, 200 évbe telt mire tökéletesítették, semmi köze sem volt az óraiparhoz, ma viszont újra visszatér a szülővárosába Velencébe a egy vadonatúj, sportosan elegáns óra számlapjaként, ami megidézi a csillagos ég hangulatát.

Ez a magával ragadó anyag aventurin, ami mostanában reneszánszát éli és egy ilyen új megjelenést hoztam el nektek, és a világon itt láthatjátok először!

Amikor olasz órákról beszélek, tudjátok, hogy mostanában főleg a Venezianicora gondolok, sokat dolgozunk velük együtt, én nagyra értékelem az erőfeszítéseiket, hogy igyekeznek egyszerre képviseli a hagyományt, keverik a modernitással, mégis meghökkentően látványos kiadásokkal rukkolnak elő évente, amit az órás közösség nagyon jól szokott fogadni, és most is erre számítok az új Aventurin Arsenale kiadás kapcsán.

Eredetileg ennek az anyagnak a neve, szerencsés kalandra utal, és persze véletlenül találták fel, úgy hogy réz darabok hullottak olvadt üvegkeverékbe. Az eredmény pedig egy ragyogó, éjszakai égboltot idéző anyag lett, ami a velencei kézművesség szimbólumaként terjed el Európában.

Maga a folyamat ennél természetesen bonyolultabb, nem véletlenül kellett 200 év mire tökéletesítették, a réz mellett szilicium-dioxid is kerül a keverékbe, és lassú hűtéssel érik el az hogy a réz ilyen világító pelyhekké kristályosodjon. Ezért azt mondják, hogy az előállítási mennyiség a folymat komplexitása miatt korlátozott.

Azt mondják, hogy a szigorúan ellenőrzött hőmérséklet a folymat titka. Ahhoz pedig, hogy ebből számlap lehessen precíziós vágásra van szükség, ugyanis vékony és törékeny korongokat vágnak belőle.

De, forduljunk rá egy kicsit magára a kiadásra. Én az első pillanattól lelkes vagyok az Arsenale kiadásért, nekem tetszik ez a formavilág, tetszik az, hogy technikailag innovatív, hogy kecses, hogy elegáns, hogy ilyen kis vékony, hogy könnyű, igényes mégis látványos.

40mm-es az átmérő, ahogy az eddig is volt, a vékonyság 10mm alatt van, köszönhetően a 9039-es japán miyota automata szerkezetnek. A tok hossza 44mm-es a gumiszíjhoz egyébkénthez tartozik acél végszem, de a fémszíjban is lesz.

Én az eddigi kiadásokat is imádtam a canola concept névre hallgató fémszíjjal, ez a kiadás viszont eredetileg gumiszíjon érkezik, ami egyrészt színben nagyon jól passzol a számlaphoz is, és remekül folytatja a tok vonalait is a gumiszíjon is.. Viszont, aki szeretne hozzá mégis fémszíjat, az kb 100€ áron extraként megtudja hozzá rendelni, ami szerintem egy gyári fémszíjjért jó ár.

Kapcsolódó